Wednesday, August 31, 2011

perjalanan dalam kehidupan...

kehidupan yang dilalui oleh setiap manusia adalah berbeza pada pandagan aku...sentiasa ada jalan yang berbeza walaupun pada hakikatnya jalan itu akan menemui pengakhiran ditempat yang sama untuk diadili..
kehidupan yang sentiasa meminta aku untuk memikirkan keadaan masa hadapan...sentiasa bertanya...dimanakah tempat yang terbaik untuk menilai kehidupan aku ini sebagai sempurna..dengan garisan garisan usia yang sentiasa mengejar tampa berhenti walaupun untuk sedetik....

keindahan kehidupan dunia yang sentiasa dicari oleh setiap manusia...begitu juga aku..sentiasa mengharapkan akan rezeki yang lebih baik dari masa kini...keinginan untuk memiliki..mengasihi..memberikan...dan melihat diri ini berada pada keadaan yang membolehkan aku bernafas dengan udara yang tenang dari kotak pemikiran yang penuh dengan keinginan yang sukar untuk dimiliki sekarang...
tawakal dan usaha...bagaikan jodoh yang belum lagi datang tiba...dimanakah tempat yang membolehkan hati ini merasakan inilah permulaan kehidupan yang terbaik untuk diri ini..masih lagi berdoa...sentiasa berusaha...walaupun pada masa sekarang keadaan tidak lagi membenarkan hati ini untuk mengatakan inilah tempat permulaan kehidupan yang terbaik untuk diri ini.....

masih menanti dan memohon kepadaNya...tolong permudahkan rezeki dan urusan- urusan ku sebaik mungkin...jangan tinggalkan aku walaupun sesaat....

No comments:

Post a Comment