Wednesday, April 13, 2011

ya ALLAH tolonglah aku.....

Apa kamu keluarkan hamzani...kadang-kadang mungkin menguris hati seseorang...tapi kadang kala kamu sendiri tidak sedar...mungkin lumrah manusia kadang-kadang kita akan membuatkan sesuatu perbualan yang bermula dengan senyuman darinya akan berakhir dengan ketegangan yang tiada penyudahnya...ada yang dia fikirkan kamu sendiri tidak akan tahu hamzani...mahu memohon maaf..pasti boleh dibuat dengan mudah...tapi adakah dia akan memahami apa yang kamu cuba terangkan...jangan sampi hati kamu dibaluti hati hitam bagai jerami dibakar...sentiasa melihat yang kamu inginkan...

keinginan adalah satu kemestian untuk seorang
bersabarlah...kalau yang pasti milik kamu....akan ada sautu hari nanti...
jika sebaliknya...usahalah dengan sedaya upaya yang mungkin...
sebab dalam sesuatu keadaan hikmah akan datang dari sudut yang kita sendiri tidak sangka...
kekuasaNYA..dia pasti mengetauhi apa yang terbaik....
yang pasti ada tangan yang sentiasa ada untuk melihat kamu gembira hamzani.....

lumrah percakapan kamu hamzani kadang kala menekan...mungkin juga..maafkan saya...
tegas dalam mendapatkan sesuatu..kepastian.. dia...yang pasti....ya....
tapi pastikah kamu hamzani bagaimana keadaan dia...mungkin dia akan merasakan satu bebanan jika kamu sentiasa bertegas...maaf ya...

yang pasti kamu tidak mahu persahabatan terjejas...selepas apa yang berlaku....
tapi adakah kamu akan dapat menerima keadaan yang berlaku sekarang...adalah dengan memohon kemaafan....
tapi adakah dia boleh menerimanya...berdoalah hamzani....

kadang kala langkah kamu tidah seperti yang kamu hajati....pasti akan ada yang berubah...sentiasa berubah..
apa yang kamu boleh lakukan berdoa...sentiasa memohon pertolongan dariNYA...


Yang pasti adakah kamu bersedia menerima sesuatu yang akan berlaku....
memohon pertolongan dariNYA.......semestinya....



YA ALLH TOLONGLAH AKU
AKU MEMOHON RAHMAT MU
AKU MEMINTA PETUNJUK MU
ATURKAN AKU DENGAN URUSAN YANG BAIK-BAIK
PERMUDAHKAN AKU DENGAN SELANCAR-LANCARNYA
MAAFKAN AKU JIKA MELUPAKAN MU
YANG PASTI AKU INGIN MEMOHOM RAHMAT MU
JANGANLAH KAU BIARKAN AKU SENDIRIAN
WALAUPUN UNTUK SEDETIK...
JANGAN KAMU TINGGALKAN AKU SENDIRIAN...
AKU MEMINTA DARIMU..
JANGAN TINGGALKAN AKU..YA ALLAH..
SEHINGGA HARI ENGKAU MENJEMPUT AKU UNTUK PULANG........
AKU MEMOHON.........TOLONGLAH....JANGAN...
JANGAN TINGGALKAN AKU WALAUPUN SEDETIK.....










3 comments:

  1. "JANGAN...JANGAN TINGGALKAN AKU WALAUPUN SEDETIK..."
    ~suka ayat tuu...suka sangat..so touching!~

    ReplyDelete
  2. solhan:terima kasih...sentiasa memohon kepadaNYA...jangan tinggalkan saya walaupun sedetik...kerana pasti saya akan jatuh dan tidak akan bangun kembali....

    ~terima kasih untuk follow blog saya...:)

    ReplyDelete